English    Francais
 naslovna
 O Medijskim inicijativama
 Uvodnik
 Mediji i politika
 Medijska politika i zakoni
 Mediji, kultura i društvo
 Medijsko tržište
 Novi mediji
 Novinarstvo danas
 Recenzije
 Specijalni izvještaji
 Mediji i tranzicija
 Mediji i izbori
 Online medijska lepeza ljudskih (ne)prava u BiH
 pretraživanje
 info
 kontakt
 linkovi
 mailing lista
 sponzori
 
Uvodnik -> Bosna i Hercegovina
NJENO VELICANSTVO - KONFERENCIJA ZA STAMPU
26.08.2002: Zoran Udovicic

Organizatori VIII Sarajevo film festivala (16. do 24. avgust) odlučili su da već poslije dvije održane konferencije za štampu, prekinu ovakav način kontakta sa novinarima. Obrazloženje: konferencije za novinare nemaju smisla!? Odluka je bez presedana na ovakvoj vrsti manifestacija gdje desetine akreditovanih novinara na svim oficijelnim i neoficijelnim mjestima prosto opsjedaju ljude iz svijeta filma. Reklo bi se, možda sarajevski festival i nije pravi festival, sa filmskim velikanima i zvijezdama, dakle  ljudima do kojih je u neformalnom kontaktu nekad teško doći. Ali, to je samo djelimično istina. Pravi razlog što su ukinute konferencije za štampu jeste u tome što su novinari na njima malo šta pitali. I tako dolazimo do prave slike  (ne)profesionalizma koji još uvijek krasi naše novinarstvo.

 

Dovoljno je pogledati bilo koji tv dnevnik da bi se stekao utisak da za većinu redakcija konferencija za štampu predstavlja glavni izvor informacija i da su ovi otužni skupovi sa mineralnom vodama na stolovima (danas sve više i sokovima i južnim voćem) ustvari postali  prvorazredni  "d o g a đ a j i ". Mnoge nevažne poruke, čak i gluposti, nikad ne bi došle u javnost da nema konferencija za štampu. Njihovi sazivači znaju da je najbolji put do srca redakcije - konferencija za štampu. U redakcijama, pak, jutarnji sastanci mahom počinju sa pregledom poziva na konferencije za štampu, a ne uvidom u aktuelnosti tog dana. Tako se ž i v o t,  kao neiscrpna medijska tema, svodi na rutinirane i redukovane izvore informacija koji nerijetko manipulišu novinarima, "prosipaju maglu" ili pričaju gluposti.

No, dobro pripremljena konferencija za štampu i nije loše mjesto kao izvor informacija. Nažalost, mnogo ih je manje  takvih. To su mahom improvizacije, dosadni monolozi sa uopštenim porukama. Izgleda da kod novinara može sve da prođe! I tu dolazimo do ključnog problema koje je bilo motiv i za odluku Sarajevo festivala. Novinari uglavnom ništa ne pitaju. Upečatljive su slike sa televizije: gomila uključenih diktafona pred govornicima, sagnute glave nad stolovima i ruke koje vrijedno pišu, pišu... Pričali su mi urednici kako nastaje panika po povratku mnogih mladih novinara u redakciju nakon konferencije za štampu. Sat - dva snimka na diktafonu, ispisanog pola notesa a urednik traži samo pola šlajfne i to za pola sata.

 

Biti znatiželjan i znati p i t a t i, znati slušati ali i znati odvojiti nevažno od važnog je jedna od glavnih karakteristika novinarskog poziva. Samo slušanje, a ne i propitivanje je teško nasljeđe s kojim se susreću mnoge redakcije. Francuski ambasador u BiH je na početku školovanja IV generacije Visoke škole novinarstva u Sarajevu sloganu ove škole - "Slušajte svojim ušima, gledajte svojim očima, mislite svojom glavom" - dodao još: "... i naučite pitati!".

 

Zoran Udovičić je glavni i odgovorni urednik 'Media Online' i predsjednik Media Plan Instituta. ©Media Online 2002. All rights reserved.

 
12.02.2018
 Bosna i Hercegovina
07.11.2017
 Bosna i Hercegovina
21.08.2017
 Bosna i Hercegovina
06.03.2017
 Bosna i Hercegovina