English    Francais
 naslovna
 O Medijskim inicijativama
 Uvodnik
 Mediji i politika
 Medijska politika i zakoni
 Mediji, kultura i društvo
 Medijsko tržište
 Novi mediji
 Novinarstvo danas
 Recenzije
 Specijalni izvještaji
 Mediji i tranzicija
 Mediji i izbori
 Online medijska lepeza ljudskih (ne)prava u BiH
 pretraživanje
 info
 kontakt
 linkovi
 mailing lista
 sponzori
 
Mediji i izbori -> Bosna i Hercegovina
Monitoring medija u predizbornom periodu
DRUGI PRELIMINARNI IZVJEŠTAJ O MEDIJSKOM IZVJEŠTAVANJU O KANDIDATIMA ZA VRIJEME PERIODA PREDIZBORNE KAMPANJE
03.10.2014: Media Plan Monitoring Center


 



Rezultati medijskog monitoringa za period 15-28. septembra ukazuju na to da su mediji nastavili sa pružaju glasačima raznolik niz informacija o političkim kandidatima i drugim političkim subjektima. Razlog ovome su, između ostalog, redovne televizijske debate koje su omogućile kandidatima da prenesu svoje poruke biračima. Ove debate su omogućile stvaranje važnog foruma za razmjenu mišljenja, omogućivši tako biračima da se opredjele za kandidate.



Međutim, s druge strane, otežano je izvještavanje o predizbornoj kampanji u toku emitovanja vijesti zbog ograničavajuće i netemeljite intepretacije zakonskih odredbi od strane tv stanica. Razlog ovome je možda zabuna u vezi sa razlikom između informisanja o kandidatima i vođenja lične kampanje. TV emiteri se uglavnom drže stava da ako se uradi intervju sa jednim političkim kandidatom tokom emitovanja vijesti, onda se isti medijski prostor mora ustupiti i svim ostalim političkim kandidatima kako bi se ispunili zakonski kriteriji za jednakom zastupljenošću. Kao rezultat toga imamo situaciju da tv stanice nerado ustupaju prostor u vijestima za izvještavanje o kampanji zbog straha od sankcija koje bi im mogao uputiti RAK.



Umjesto toga, većina posmatranih medija fokusirala je svoj informativni program na izvještavanje o aktivnostima vlasti izvan konteksta predizborne kampanje. Mnogi od trenutnih predstavnika vlasti su i kandidati na izborima što im omogućuje prednost u odnosu na njihove protivkandidate koji u vijestima ne dobijaju tako veliki medijski prostor.



Najznačajniji događaji i teme koji su privukli medijsku pažnju za vrijeme perioda monitoringa su smrt Sujelmana Tihića i posjeta Rusiji vrhovnih zvaničnika RS. TV mediji nastavljaju da izvještavaju o svakodnevnim predizbornim dešavanjima u vidu specijalnih emisija sa predizbornim sadržajem (Izborne hronike). Pored ovog, novine i internet portali nastavljaju sa objavljivanjem sadržaja u posebnim sekcijama namjenjenim izborima.  Iako se o aktivnostima Centralne izborne komisije nije mnogo izvještavalo u sklopu informativnog programa posmatranih tv kanala, određeni broj tv kanala je emitovao edukativne i motivacione video spotove koje je naručila Centralna izborna komisija. Pored ovoga, brojni mediji emituju besplatne spotove Koalicije „Pod lupom“.



Izvještaj je dostupan u pdf file-u (gore desno),


 
12.02.2018
 Bosna i Hercegovina
07.11.2017
 Bosna i Hercegovina
21.08.2017
 Bosna i Hercegovina
06.03.2017
 Bosna i Hercegovina