English    Francais
 naslovna
 O Medijskim inicijativama
 Uvodnik
 Mediji i politika
 Medijska politika i zakoni
 Mediji, kultura i dru�tvo
 Medijsko tr�i�te
 Novi mediji
 Novinarstvo danas
 Recenzije
 Specijalni izvje�taji
 Mediji i tranzicija
 Mediji i izbori
 Online medijska lepeza ljudskih (ne)prava u BiH
 pretra�ivanje
 info
 kontakt
 linkovi
 mailing lista
 sponzori
 Mediji i tranzicija ukupno 23 lanaka 
 
Mediji i tranzicija -> Srbija
Srpski mediji u 2016.
09.01.2017: Ivan Proti
Srpski mediji su na kraju 2016. liili na grogiranog boksera. Udarci su dolazili sa svih strana napadi, pretnje i pritisci, arogantan i neprijateljski stav prema svakoj kritiki izreenoj reenici, sve loija ekonomska situacija, mahinacije sa sufinansiranjem medijskih sadraja, loi rezultati poslednje privatizacije medija.
Mediji i tranzicija -> Jugoistocna Evropa
Pokrenut projekat Partnerstvo za razvoj medija Jugoistone Evrope
05.02.2014: Center for Independent Journalism
Osam lanica mree SEENPM, koja okuplja medijske organizacije iz jugoistone Evrope, zajedno s krovnom organizacijom iz Budimpete, poeli su realizaciju projekta Partnerstvo za projekt razvoja medija Jugoistone Evrope, koji podrava razvoj nezavisnih i odgovornih medija u zemljama zapadnog Balkana.
Mediji i tranzicija -> Srbija
Ekonomski pritisci na nezavisnost medija
18.05.2005: Draga Božinoviæ
Nekadašnja podela iz Miloševićevog vremena na nezavisne i prorežimske medije potpuno je izbrisana, ali je ostala neravnopravna utakmica na medijskom tržištu. Nova vlast je pokazala da se teško odriče uticaja na medije, pa je zadržala medije u svom vlasništvu koji su, budući da se finansiraju iz budžeta, u ekonomskoj prednosti u odnosu na nevladine medije. Nezavisni mediji, koji su bili nosioci promene režima iz 2000, teško se snalaze u novim okolnostima, a pojedini od njih menjaju uređivački koncept prilagođavajući se komercijalnim zahtevima. Otuda, sa ređim izuzecima, dnevnici izlaze sa ogromnim naslovima, najavama skandala, raznih "otkrića", začinjenih fotografijama obnaženih devojaka.
Mediji i tranzicija -> Albanija
Alternativa začaranom krugu ekonomskog problema albanskih medija
11.05.2005: Henri ili
U kratkom razdoblju od sedam do osam godina, problemi albanskih medija i njihova uloga i mjesto u albanskim demokratskim naporima nakon 1990. godine dramatično su promijenjeni. Problem slobode štampe u svojoj prvoj fazi se nalazio u "sirovom" obliku, naime predstavljao je borbu slobode izražavanja da zauzme mjesto koje joj pripada u društvu koje na nju nije naviklo. Sada smo suočeni sa potpuno novom situacijom. Problem slobode štampe se danas pojavljuje pod krinkom ekonomskog problema albanskih medija.
Mediji i tranzicija -> Crna Gora
Nezavisnost medija u tranziciji
04.05.2005: Draško Ðuranoviæ
Premda je pozicija državnih elektronskih glasila vrlo teška, u najtežoj situaciji su mediji koji nijesu pod kontrolom ili ne uživaju finansijsku potporu države ili partija. Na malom crnogorskom tržištu, u državi koja je pred bankrotom, mediji teško da mogu računati na preživljavanje samo od prodaje i marketinga. Istraživanja medijske scene ukazuju da su neophodne korjenite promjene da bi neki mediji zaista opstali u novonastaloj situaciji.
Mediji i tranzicija -> Crna Gora
Medijska slika Crne Gore
05.01.2005: Velizar Sredanovic
U Crnoj Gori, prema podacima Instituta za medije djeluje ukupno 108 medija i 7 dopisništava, od čega su 42 radio stanice, 15 televizija, 4 on line medija i jedna novinska agencija. Što se tiče vlasničke strukture medija, najčešći vlasnici su preduzeća - 32 (31,4%), zatim slijede javni servisi - 22 (21,6%), nevladine organizacije - 16 (15,7%). Preduzeća su uglavnom vlasnici radio stanica (17), a nevladine organizacije češće posjeduju štampane medije.
Mediji i tranzicija -> Crna Gora
27.10.2004: Velizar Sredanovic
Ponovno uvodenje direktnih tv prenosa svih zasijedanja Skupstine Crne Gore na po jednom radijskom i tv kanalu RTCG urusava nezavisnost - jedan od osnovnih principa javnog servisa. Programske seme ponovo po mjeri politicara stvaraju sansu da se napuni ispraznjeni budzet najvece medijske kuce u Crnoj Gori.
Mediji i tranzicija -> Crna Gora
25.05.2004: Velizar Sredanovic
Da teret medijskih reformi u Crnoj Gori nece potopiti iskljucivo neka privatna elektronska glasila jasno je svima koji pazljivo prate medijsku scenu. Ne manje su ugrozeni i republicki i lokalni javni servisi. Radio Televizija Crne Gore grca u dugovima a hiljadu uposlenih primilo je samo dvije plate u ovoj godini i pored evidentnih programskih pomaka ka javnom servisu.
Mediji i tranzicija -> Jugoistocna Evropa
23.10.2003: Zoran Stanojevic, Aleksandar Todorovic i Radomir Basic
U Sarajevu je od 12. do 14. juna 2003. godine odrzan Drugi univerzitet komunikacija jugoistocne Evrope. Ovaj znacajni regionalni dogadaj okupio je vise od 200 eksperata iz oblasti komunikacija, medija, politike, nauke, obrazovanja te predstavnika vlada i javnih institucija, telekoma i provajdera. Kroz 40 debata, tribina i prezentacija oni su se bavili pitanjima premoscavanja jaza izmedu zemalja jugoistocne Evrope i razvijenog svijeta u oblasti razvoja informacijskog drustva i primjene komunikacijskih tehnologija.
Mediji i tranzicija -> Makedonija
01.04.2003: Zivko Andrevski
Dnevne informativno - politicke novine u Republici Makedoniji, kao sto je verovatno slucaj i u drugim zemljama koje se nalaze u procesu tranzicije i sire pluralizacije drustva, su dozivljavale i jos dozivljavaju buran zivot na medijskom prostoru drzave. Jedan prosecan analiticki pristup moze ponuditi zakljucke da su novine dozivele stvarni razvoj i uspon, bar sto se tice tiraza stampanih i prodatih uzoraka. I to je tacno. Mada, kada se pristupi temeljnijoj analizi, ocena ce biti malo drugacija...
 
Stranica od 3
 
 
06.11.2012
 Bosna i Hercegovina
29.05.2012
 Jugoistocna Evropa
31.03.2005
 Jugoistocna Evropa
30.03.2005
 Rumunija
17.03.2015
 Bosna i Hercegovina
19.08.2013
 Jugoistocna Evropa